سسسس

دفع حملۀ طالبان در بدخشان؛ 15 جنگ‌جوی این گروه کشته شدند

مقام‌های امنیتی بدخشان از کشته شدن 15 جنگ‌جوی گروه طالبان در 24 ساعت گذشته در این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، حملات تهاجمی طالبان در ولسوالی‌ «کران و منجان» و منطقۀ «یفتل» از مربوطات شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان عقب زده شده و به گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

ثناءلله روحانی، سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان به خبرگزاری نشانه می‌گوید که نیروهای امنیتی در حالت دفاع فعال به حملات تهاجمی گروه طالبان در ولسوالی‌ کران و منجان و منطقۀ یفتل پاسخ دادند که در نتیجۀ آن 15 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و 17 عضو دیگری این گروه زخم برداشته‌اند. آقای روحانی توضیح می‌دهد که از این میان 6 طالب در ولسوالی کران و منجان و 9 جنگ‌جوی دیگر این گروه در منطقۀ یفتل کشته شدند. او همچنان خاطرنشان می‌سازد که 10 جنگ‌جوی این گروه در ولسوالی کران و منجان و 7 تن دیگر آنان در منطقۀ یفتل از مربوطات شهر فیض‌آباد زخمی شده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان خاطرنشان می‌سازد که حملات تهاجمی گروه طالبان در ولسوالی‌های «جرم» و «نسی» بدخشان با شکست روبه‌رو شده است و از همین رو، جنگ‌جویان این گروه از سمت ولایت نورستان بالای ولسوالی «کران و منجان» و بر بخش‌هایی از مرکز ولایت بدخشان حمله کردند. گروه طالبان اما تا هنوز در این باره ابراز نظر نکرده‌اند.