WhatsApp Image 2020-03-29 at 4.36.53 PM

هفت سرباز امنیتی در حملۀ طالبان بر ولسوالی آقچه جان باختند

محمدجان آریا

20 April 2020

در پی حملۀ گروه طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در ولایت جوزجان هفت سرباز نیروهای امنیتی جان باخته و هفت سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

غلام سخی سبحانی، ولسوال آقچه می‌گوید که گروه طالبان شب گذشته (یک‌شنبه، 31 حمل) به منظور تصرف یک پاسگاه امنیتی در منطقۀ «جبار شهید» این ولسوالی حمله کردند. او می‌افزاید که در نتیجۀ درگیری میان جنگ‌جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی، هفت سرباز امنیتی جان باخته و هفت سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

روستای جبار شهید مقر یکی از مهم‌ترین پاسگا‌ه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی آقچه است. گروه طالبان بارها به قصد تصرف این پاسگاه، حملات تهاجمی را سازماندهی کرده‌اند. آقای سبحانی خاطرنشان می‌سازد که در نتیجۀ این درگیری به جنگ‌جویان گروه طالبان نیز تلفات قابل ملاحظۀ وارد شده است. او اما جزییات این تلفات را با رسانه‌ها شریک نمی‌سازد.

این در حالی ا‌ست که نیروهای امنیتی در دو عملیات جداگانه در هفته گذشته ولسوالی خم‌آب ولایت جوزجان و روستاهای ولسوالی قرقین را از وجود مخالفان مسلح دولت پاک‌سازی کردند. عبدالواحد وجدان، فرمانده پولیس جوزجان به خبرگزاری نشانه گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان از  ولسوالی‌های خم‌آب و قرقین به سمت ولسوالی آقچه فرار کرده‌اند.