_103363712_c0c8bbf2-63be-4963-8bdf-3cd05533af90

ولسوالی خم‌آب ولایت جوزجان از کنترل طالبان بیرون شد

محمدجان آریا

11 April 2020

مسوولان امنیتی ولایت جوزجان می‌گویند که در نتیجۀ یک عملیات نظامی، ولسوالی خم‌آب این ولایت از کنترل گروه طالبان بیرون شده است. معروف آذر، مسوول رسانه‌یی مقام ولایت جوزجان امروز شنبه، 23 حمل در صحبت با خبرگزاری نشانه گفت: «این عملیات شب گذشته آغاز شد و سرانجام صبح امروز مرکز ولسوالی خم‌آب و ساختمان فرماندهی پولیس دوباره به کنترل نیروهای امنیتی درآمد.»

آقای آذر می‌افزاید که در جریان درگیری با طالبان، چهار جنگ‌جوی این گروه به شمول ملا عبدالرحیم، سرگروه طالبان کشته شدند و هفت عضو دیگر این گروه زخم برداشتند. گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

مسوولان امنیتی جوزجان همچنان خاطرنشان می‌سازند که در پی عملیات نظامی زیر نام «شاهین 224» تاکنون پنج روستا در ولسوالی خم‌آب این ولایت  از وجود مخالفان مسلح دولت پاک‌سازی شده‌ است. مسوول رسانه‌یی مقام ولایت جوزجان می‌گوید که در این عملیات آسیبی به نیروهای امنیتی و افراد ملکی نرسیده است.

خم‌آب از ناامن‌ترین ولسوالی‌های ولایت جوزجان است که مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد. این ولسوالی در کنار دریای آمو قرار گرفته و دو سال پیش به تصرف گروه طالبان درآمد.