IMG-20200304-WA0000

کارمندان سارنوالی استنیاف ولایت جوزجان خون اهدا کردند

محمدجان آریا

04 March 2020

رییس و کارمندان سارنوالی استنیاف ولایت جوزجان به خاطر حمایت و ارزش‌گذاری به نیروهای امنیتی در شفاخانه ملکی ولایت جوزجان خون اهدا کردند.

محمد نصیر حکیمی رییس سارنوالی استیناف ولایت جوزجان در ارتباط به برنامۀ اهدای خون به رسانه‌ها گفت: “ما هر سال بنابر هدایت لوی سارنوال، سارنوالی افغانستان به خاطر حمایت از نیروهای امنیتی‌مان، خون اهدا می‌کنیم.

 همچنان امروز در سی‌وچهار ولایت افغانستان تمام سارنوالان کشور به پاس خدمات و جان‌نثاری‌های نیروهای امنیتی – دفاعی کشور به مراکز رفته و خون اهدا می‌کنند و ما نیز وظیفه اخلاقی و وجدانی خود را با اهدای خون‌مان انجام دادیم.”

همه ساله شهروندان کشور در مناسبت‌های ویژه از جمله روز عاشورا به نیروهای امنیتی خون اهدا می‌کنند.

سمونیار عبدالواحد وجدان فرماندۀ فرماندهی امنیه ولایت جوزجان در ارتباط به حمایت مردم از نیروهای امنیتی می‌گوید: “ما خیلی خوش‌حال هستیم که سارنوالان ما با اهدای خون‌ از نیروهای امنیتی‌شان حمایت می‌کنند و این‌گونه برنامه‌ها روحیۀ نیروهای امنتی را خیلی بالا می‌برد و ما به مردم خود افتخار می‌کنیم.”

عبدالحنان زیارمل یکی از سارنوالان ریاست سارنوالی استیناف ولایت جوزجان در پیوند به برگزاری برنامه‌های اهدای خون می‌گوید: “به اساس هدایت لوی سارنوال کشور، این هفته تمام سارنوالان به خاطر حمایت از نیروهای امنیتی خون اهدا می‌کنند و ما نیز با اهدای خون نیروهای امنیتی – دفاعی خود را حمایت می‌کنیم. چون آن‌‌ها‌اند که امنیت ما تامین است.”

ریاست سارنوالی استنیاف ولایت جوزجان چندی پیش چندین جلد کتاب را نیز به کتابخانۀ محبس ولایت جوزجان  اهدا نموده بود.

محمد نعیم اجتماعی مسوول بانک خون شفاخانه ولایتی ولایت جوزجان به رسانه‌ها می‌گوید: “امروز بیست خریطه خون اهدا شد و بانک خون شفاخانه ولایتی ولایت جوزجان ظرفیت 200 خریطه خون را دارد.

آقای اجتماعی می‌افزاید: “ما در پهلوی این‌که از این خون‌ها برای نیروهای امنیتی استفاده می‌کنیم؛ در صورت ضرورت به کسانی‌که در رویدادهای ترافیکی زخمی می‌شوند نیز استفاده می‌کنیم.”