IMG-20191228-WA0003

کشته شدن شش مخالف مسلح دولت در اثر انفجار موتر بمب در جوزجان

محمدجان آریا

28 December 2019

حوالی ساعت 6 شام روز گذشته مخالفین مسلح دولت از چهار استقامت بالای مرکز ولسوالی قرقین ولایت جوزجان حملات تهاجمی خود را آغاز نمودند که در نتیجه 6 مخالف مسلح دولت کشته و دو فرد کلیدی مخالفین مسلح نیز زخمی شده‌اند.

عبدالمعروف آذر سخنگوی مقام ولایت جوزجان به خبرگزاری نشانه گفت: این شش مخالف مسلح دولت زمانی کشته شدند که قصد داشتند موتر مملو از مواد منفجره را مقابل دروازۀ ساختمان ولسوالی قرقین انفجار دهند که در نتیجه این موتر، پیش از رسیدن به مقصد انفجار کرده و شش نفر مخالف مسلح دولت که از سرنشینان موتر بودند، کشته شده اند.
آذر می‌افزاید که در جریان درگیری دو فرد کلیدی مخالفین مسلح  به نام‌های عبدالخالق و قاری غلام زخم برداشته‌اند. در این درگیری به نیروهای امنیتی و افراد ملکی آسیبی نرسیده است.

در یک رویداد دیگر در شاهراه نمبر یک جوزجان – بلخ یک عراده هاموی نیروهای امنیتی با ماین کنار جاده برخورده و سه تن نیروهای امنیتی جان باخته و یک تن آن‌ها زخمی شده است. معروف آذر با تایید این خبر می‌گوید:« این رویداد در جریان درگیری میان مخالفین مسلح دولت و نیروهای امنیتی در ولسوالی فیض آباد و در مسیر شاهراه نمبر یک اتفاق افتاده است.

هم‌چنان آذر اضافه می‌کند که در ولسوالی منگجیک نیز درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح دولت، به وقوع پیوسته که در نتیجه پنج مخالف مسلح دولت کشته و سه تن آن‌ها زخمی شده‌اند‌ و حملات تهاجمی آن‌ها به عقب زده شد.
مخالفین مسلح دولت تا اکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.