ana_on_patrol

یک فرمانده طالبان با 6 جنگ‌جویش در سرپل کشته شد

محمدجان آریا

28 April 2020

مسوولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند که در یک درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی «گوسفندی» ولایت سرپل یک فرمانده این گروه به نام «ملاسردار» با 6 تن از همرا‌هانش شب گذشته (دوشنبه، هشتم ثور) کشته شده است.

محمد حنیف رضایی، مسوول رسانه‌یی قول اردوی 209 شاهین در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «شب گذشته درگیری میان گروهی از جنگ‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی صورت گرفت و حدود دو ساعت دوام پیدا کرد.» به سخن او، در نتیجۀ این درگیری نیروهای امنیتی در حالت «دفاع فعال» ملاسردار، فرمانده گروه طالبان و 6 تن از همرا‌هانش را از پای درآوردند.

 آقای رضایی می‌افزاید که در این درگیری پنج جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز زخمی شده و از میدان نبرد فرار کرده‌اند. مسوول رسانه‌یی قول اردوی 209 شاهین می‌گوید که در این درگیری به نیروهای امنیتی و افراد ملکی آسیبی نرسیده است.

افزون بر این، جنگ‌جویان گروه طالبان در یک رویداد دیگر شب گذشته (دوشنبه، هشتم ثور) بالای پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی «منگجیک» ولایت جوزجان نیز حمله کرده‌اند. عبدالمعروف آذر، مسوول رسانه‌یی مقام ولایت جوزجان به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «گروه طالبان ساعت 2 بامداد به قصد تصرف پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی منگجیک حمله کردند که با مقاومت نیروی‌های امنیتی روبه‌رو شدند.»

آقای آذر می‌افزاید که در این درگیری 6 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و 4 تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند. مسوول رسانه‌یی مقام ولایت جوزجان خاطرنشان می‌سازد که در این نبرد 2 نیروی امنیتی جان باخته و 3 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.