سلسله

هیأت وزارت خارجه برای بررسی قضیۀ اختطاف سلسله علی‌خیل به اسلام‌آباد رفت

neshananews

02 August 2021

وزارت خارجۀ کشور تأیید می‌کند که هیأت این نهاد برای بررسی قضیۀ اختطاف سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد به پاکستان سفر کرده است.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این هیأت بامداد امروز (دوشنبه، یازدهم اسد) به اسلام‌آباد رفته است. آقای هیواد می‌افزاید که این هیأت شواهد و اسناد موجود مبنی بر اختطاف سلسله علی‌خیل در پاکستان را بررسی می‌کند.

بر اساس اعلامیۀ وزارت خارجه، سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در 25 سرطان از سوی افراد ناشناس در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان اختطاف شده و مورد شکنجه قرار گرفته است.

پس از وقوع این رویداد عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان به پولیس اسلام‌آباد دستور داد که در ظرف 48 ساعت عاملان اختطاف سلسله ‌علی‌خیل را شناسایی و بازداشت کنند، اما یک روز بعد وزیر داخلۀ پاکستان در صحبت با رسانه‌ها گفت که ادعای خانم علی‌خیل مبنی بر اختطاف واقعیت ندارد. این اظهارات وزیر داخلۀ پاکستان پیش از وقت بود و واکنش دولت افغانستان را برانگیخت.

به این ترتیب وزارت خارجۀ کشور سفیر و دیپلمات‌های خود را از اسلام‌آباد به کشور فراخواند و پاکستان نیز سفیرش در کابل را به اسلام‌آباد خواست. حالا انتظار می‌رود که سفر هیأت دولت افغانستان به پاکستان بتواند در چگونه‌گی این قضیه روشنی بیندازد.