IMG-20200116-WA0006

آغاز عملیات نیروهای امنیتی در ولایت جوزجان

محمدجان آریا

16 January 2020

 

از سه روز به این سو نیروهای امنیتی عملیات هوایی و زمینی را جهت پاک‌سازی دو ولسوالی ناامن ولایت جوزجان زیر عنوان شاهین 220 زیر چتر عملیات – خالد – آغاز نموده‌اند.

عبدالمعروف آذر سخنگوی والی جوزجان به خبرگزاری نشانه می‌گوید: “در این عملیات تا اکنون 4 مخالف مسلح دولت کشته و 10 تن دیگر زخم برداشته‌اند”. آذر می‌افزاید که مخالفین کشته شده افراد یک فرمانده کلیدی طالبان به نام “شیخ” می‌باشد.

تا اکنون در ولسوالی خانقاه و ولسوالی فیض آباد 5 روستای مهم و یک نقطه استراتژیک نیز از کنترول طالبان مسلح خارج شده است.

منطقه شاه‌میرزا که در مسیر شاهراه نمبر یک جوزجان – مزار قرار گرفته است و محل اخاذی مخالفین مسلح دولت دانسته می‌شد. نیز توسط ارتش پاک‌سازی و پاسگاه‌های مخالفین مسلح دولت نابود شده‌اند. منطقه شاه‌میرزا مهم‌ترین منطقه در مسیر شاهراه ترانزییتی جوزجان – بلخ دانسته می‌شود که این شاهراه بندر آقینه را با شمال، شمال شرق و مرکز کشور وصل می‌کند.

محمد نادر اندرابی فرمانده امنیه ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان به رسانه‌ها می‌گوید: “تلاش ما این است تا مسیر شاهراه شب و روز به روی مسافرین باز باشد و عملیات مشترک نیروهای امنیتی را آغاز نموده‌ایم و عملیات هوایی و زمینی نیز ادامه دارد”.

رفیق الله یکی از باشندگان محل به خبرنگار نشانه می‌گوید که ولسوالی فیض آباد 24 روستا دارد که 20 روستای آن به دست طالبان بود و حالا بعد از آغاز این عملیات روستاها یکی پی دیگر پاک‌سازی شده‌اند.

تا اکنون طالبان در ارتباط به این خبر اظهار نظری نکرده‌اند.