IMG-20200118-WA0011

تدوام عملیات نیروهای امنیتی در جوزجان

محمدجان آریا

19 January 2020

در تدوام عملیات نیروهای امنیتی که از چهار روز به این سو ادامه دارد؛ 28 مخالف مسلح دولت کشته و زخمی شده‌اند. هم‌چنان یک تن از افراد کلیدی به نام قاری حفیظ معاون والی نام نهاد طالبان نیز دستگیر شد.

 عبدالمعروف آذر سخنگوی والی جوزجان با تایید این خبر می‌گوید: «در تداوم عملیات‌مشترک زمینی و قوای‌هوایی شاهین(220) در ولسوالی فیض‌آباد و خانقاه 10 تن کشته شده است و 18 تن دیگر از افراد این‌گروه نیز شدیدأ زخم برداشته‌اند».

آقای آذر می‌افزاید، کبیر نام مشهور به قاری‌بیدار یک‌تن از افراد‌ کلیدی قاری حفیظ معاون والی نام نهاد طالبان نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر گردیده و به پنجۀ قانون سپرده شده است.

در نتیجۀ این عملیات، تلفات سنگین به مخالفین مسلح دولت وارد شده‌ است. از جمله 7 حلقه‌ ماین مختلف‌النوع‌ خنثا، دو مکان اخاذی طالبان در استقامت‌های شیشه‌خانه و شاه‌میرزا شاهرای نمبر یک جوزجان‌مزارشریف به‌ گونهۀ کامل‌ تخریب و یک عراده موترسیکل‌شان نیز توسط نیروهای امنیتی از بین رفته است.

آذر اضافه می‌کند که در این عملیات تا کنون به اثر اصابت‌گلوله دشمن یک فرد ملکی شهید و یک فرد ملکی دیگر در ولسوالی فیض‌آباد زخم برداشته اند. در این عملیات به نیروهای امنیتی کدام آسیبی نرسیده است.