w1240-p16x9-coronavirus-4833754_960_720

سومین قربانی کرونا در هرات؛ شمار مبتلایان در این ولایت به ۱۴۳ نفر افزایش یافت

neshananews

31 March 2020

مسوولان ریاست صحت عامۀ ولایت هرات تایید می‌کنند که امروز سه‌شنبه، دوازدهم حمل یک مرد 70 ساله بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این ولایت جان باخته است. رییس صحت عامۀ هرات گفته است که این مرد مدت بیش از ده روز در قرنطینه خانه‌گی و زیر مراقبت داکتران قرار داشت.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت‌ عامۀ هرات ضمن تایید این خبر گفت، این فرد دکان «صرافی» داشت و به دلیل تماس با مسافرانی که از ایران برگشته‌اند، به این ویروس کرونا مبتلا شده بود. همچنان سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که این مرد پیشینۀ بیماری «دیابت» و مشکلات قلبی نیز داشته است.

با فوت این باشندۀ هرات، شمار قربانیان ویروس کرونا یا «کووید ۱۹» در این ولایت به سه نفر رسید. پیش از این یک مرد ۳۸ ساله و یک زن ۴۵ ساله به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

از سویی هم، مسوولان ریاست صحت عامۀ هرات از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ولایت خبر می‌دهند و می‌گویند که در 24 ساعت گذشته ۱۲ واقعۀ مثبت ویروس کرونا در این هرات ثبت شده است. این ارقام شامل 2 زن و10 مرد است. در کنار این وضعیت دو باشندۀ هرات پس از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده‌اند.

با این حال، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات به 143 نفر افزایش یافته است. همچنان شمار افراد مبتلا به این ویروس در سراسر کشور به 187 نفر رسیده است.

آمارهایی وزارت صحت عامۀ کشور نشان می‌دهد که تاکنون 3 نفر در هرات و فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت بلخ جان باخته‌اند. همچنان در سراسر کشور تا کنون پنج فرد مبتلا به این ویروس دوباره صحت‌یاب شده‌اند.