غغغ

والی فاریاب یک شخص مشکوک به کرونا را به شفاخانه انتقال داد

neshananews

26 March 2020

بر اساس اظهارات مسوولان محلی ولایت فاریاب، نقیب‌الله فایق، والی این ولایت یک فرد مشکوک به ویروس کرونا را شخصاً به شفاخانه انتقال داده است.

 نقیب الله فایق، والی فاریاب روز پنج‌شنبه، هفتم حمل در صبت با رسانه‌‌ها توضیح داد که بر اساس اظهارات مسوولان ریاست صحت عامه  این ولایت یک مرد پنجاه ساله مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بوده و حاضر به همکاری با مسوولان صحی نبوده است. او گفت، این فرد به تازه‌گی از ایران برگشته است و برای دوری از دید پولیس و مسوولان صحی فاریاب از یک خانه به خانۀ دیگری فرار می‌کرد. والی فاریاب افزوده است که او شخصاً به خانۀ این فرد مشکوک به ابتلای کرونا رفته و او را قناعت داده است که در شفاخانه بستری شود. به سخن او، به خانواده این فرد نیز کمک مالی صورت گرفته است.

این فرد که به تازه‎گی از ایران برگشته، فضل‌احمد نام دارد و باشندۀ روستای یمبلاق ولایت فاریاب است. مسوولان ریاست صحت عامه فاریاب تایید کرده‌اند که علایم وصفی ویروس کرونا در او دیده شده، اما نتایج نهایی آن تا کنون تکمیل نشده است. بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی مقام ولایت فاریاب، هم‌اتاقی‌های فضل احمد از ایران به ریاست صحت عامه ولایت فاریاب در باره وضعیت صحی او خبر داده‌اند.

این فرد درحالی از دید پولیس فرار می‌کرد که شایعاتی در روستاهای ولایت فاریاب پخش شده است که افراد متبلا به ویروس «کویید 19» از سوی پولیس این ولایت بازداشت و به زندان فرستاده می‌شوند. والی فاریاب اما این شایعات را رد کرد و گفت، همۀ بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید جهت معاینه طبی به شفاخانه مراجعه کنند.

آمارهایی که از سوی مسوولان محلی ولایت فاریاب نشر شده است، نشان می‌دهد که همه روزه حدود یک هزار و پنجصد نفر از ایران به این ولایت برمی‌گردند.